Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie. Další informace

Informace pro pacienty k hospitalizaci

Co pacient musí mít

  • Platný občanský průkaz
  • Průkaz pojištěnce zdravotní pojišťovny
  • Překladovou nebo propouštěcí zprávu z nemocnice/obvodního lékaře
  • Toaletní potřeby (kartáček, hřeben, holení, toaletní papír atd.
  • Speciální léky pokud jsou ordinovány (psychiatrické, onkologické, neurologické, atd.)

Co doporučujeme

  • Župan, pyžamo, pyžamový kabátek, tričko, krátkou noční košili, žínky a ručníky.
  • Pokud je pacient schopen se sám obléci, je možné i domácí oblečení. Praní osobního prádla přineseného do nemocnice si rodina zajišťuje sama, nejsme schopni zajistit praní kusového prádla v dodavatelské prádelně.
  • Pomůcky pro rehabilitaci. Z hygienických důvodů každý pacient by měl mít tyto vlastní pomůcky. Žádáme Vás tedy o zajištění následujících pomůcek:
  • Imobilní klienti: pěnový (molitanový) míček, kartáček na vlasy, 2x froté ručník (nebo žínka), zrcátko (do ruky), mastný krém (Indulona), tělové mléko
  • Mobilní klienti - k výše uvedeným pomůckám: ponožky s protiskluzovými body, pyžamové kalhoty (šortky, župan), obuv - sandály, tenisky, mokasíny (obuv musí být pevná, s oporou přes patu, bez podpatků a klínu. Vhodnost prosím konzultujte s rehabilitačním pracovníkem. Bez vhodné obuvi není možné rehabilitaci provádět.
  • Při přijetí je rodině vráceno civilní oblečení, obuv, eventuálně cenné předměty, včetně větší finanční částky, pokud pacient nesouhlasí s uložením věcí do trezoru nemocnice. Pacientovi je doporučeno uschovat si v trezoru nemocnice cennosti i finanční částku nad 200kč. Pokud odmítne, za věci si ručí sám a stejné pravidlo platí pro mobilní telefony, rádia apod. Nejsme schopni zabezpečit hlídání osobních věcí, nemocnice je veřejné místo.
  • Prosíme příbuzné, aby nepřinášeli nevhodné potraviny, které nejsou vhodné ze zdravotního hlediska nebo podléhající brzké zkáze. Potraviny ukládejte označené jménem pacienta do vyhrazených ledniček. Prošlé nebo nevhodné potraviny budou odstraněny.

 

Hospitalizace:

  • Příjem nemocných probíhá obvykle v dopoledních hodinách
  • Areál nemocnice je otevřen od 7:00 do 19:00hodin.
  • Doba hospitalizace je dle zdravotního stavu pacienta. Je-li zdravotní stav stabilizován a není již nutná lékařská péče, je pacient propuštěn ve spolupráci s rodinou do domácí či ústavní ošetřovatelské péče.
  • Rehabilitace, umístění na pokoji zvýšené ošetřovatelské péče, použití postelové ohrádky či zvonku je dle zdravotního stavu pacienta schvalováno ošetřujícím lékařem


Dotazy na zdravotní stav pacienta nepodává ošetřovatelský personál, ale pouze osobně ošetřující lékař a pouze jen osobě určené pacientem a zapsané v dokumentaci. Toto opatření je z legislativních důvodů, děkujeme za pochopení.

Poplatky

  • Se platí na recepci nemocnice.
  • Platby za úkony nehrazené ze zdravotního pojištění jsou uvedeny v ceníku, který je k dispozici na webových stránkách.

Pomoc během hospitalizace

  • Získat veškeré informace týkající se hospitalizace včetně kontaktu na ošetřujícího lékaře.
  • Pomůžeme Vám s přeposíláním důchodu za Vaším příbuzným.
  • Pomůžeme Vám v řešení budoucí sociální situace Vašeho příbuzného v domácím prostředí.
  • Pomůžeme Vám, pokud není možný návrat do domácího prostředí, s umístěním Vašeho příbuzného v sociálním zařízení.
  • Poradíme Vám s příspěvkem na péči a ostatními příspěvky státní sociální pomoci.
  • Poradíme Vám ve spolupráci s ergoterapeutem, jak zajistit domácí prostředí, aby vyhovovalo po propuštění pacienta do domácí péče.
  • Pomůžeme Vám ve spolupráci s ergoterapeutem, s výběrem vhodných kompenzačních pomůcek.
  • Je-li zajištěno propuštění do domácího prostředí, zajistíme, pokud je to indikováno lékařem, agenturu domácí péče na 14 dní (potom přebírá praktický lékař).
  • V případě, že se jedná o pacienta bez domova, zajišťujeme hmotnou nouzi, spolupracujeme s kurátory.
  • Spolupracujeme s městskými úřady u problémových propuštění do domácího prostředí tak, aby bylo bezpečné a byla zajištěna veškerá péče o propuštěného pacienta.
  • Pomáháme zprostředkovat spirituální služby a další.

Vážení příbuzní dovolujeme si Vás požádat o součinnost při péči o Vaše blízké

Součástí léčby Vašich blízkých je i aktivizace a bazální stimulace, která probíhá při všech ošetřovatelských činnostech. Mnohdy pacienti spíše pozitivněji reagují na osoby blízké. Proto Vás prosíme o spolupráci, abyste se zapojili do tohoto procesu.

Své blízké můžete:

  • hovořit i těmi, kteří jsou v bezvědomí
  • je dobré přinést rodinnou fotografii
  • číst pacientovi knihu, noviny nebo časopisy
  • masírovat ruce, nohy, plosky nohou, hladit
  • omývat obličej, ruce, česat, oholit, ostříhat nehty 
  • mazat oblíbeným krémem obličej, ruce, nohy
  • krmit a dát napít

 

  • přinést plyšovou hračku nebo panenku /ženám/ 
  • přinést rádio se sluchátky
  • přinést stolní kalendář
  • přinést stolní hodiny
  • přinést oblíbenou vůni
  • po dohodě s personálem vyvést do parku na procházku

Po dohodě s fyzioterapeutem můžete provádět dechová cvičení, pracovat sgumovými, molitanovými míčky (každý pacient musí mít svůj – hygienické důvody)

V případě jakýchkoliv pochybností se obraťte na zdravotnický personál. 
Věříme, že ve spolupráci s Vámi se naši pacienti budou cítit mnohem lépe, protože zájem rodiny a příbuzných je vždy pro pacienta velkým přínosem.