Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie. Další informace
4 Prosinec 2016

Pijte zelený čaj a buďte zdraví!

  • 12:00

Účinky zeleného čaje na naše zdraví jsou známy již po staletí, a to nejen účinky na naše fyzické zdraví, ale ve velké míře také na naši psychiku. Zelený čaj se mimo jiné podílí na prevenci Parkinsonovy či Alzheimerovy nemoci, rakoviny, aterosklerózy či na snížení hladiny cholesterolu v krvi. A co bude zajímat zejména ženy – podílí se i na rychlejším metabolismu a spalování tuků.

Zelený čaj se od ostatních čajů liší ani ne samotným druhem rostliny, z níž čajové lístky pochází, jako spíše způsobem jejich úpravy bezprostředně po sklizni. Tento čaj totiž během svého zpracování prochází minimální oxidací, a právě díky tomu čajové lístky neztrácí svoji sílu. Lístky zeleného čaje obsahují antioxidanty, díky nimž se pak naše tělo dokáže lépe zbavovat tzv. volných radikálů a efektivně tak snižovat rizika rozvoje závažných onemocnění. Na toto téma již dokonce existují studie, které ukazují blahodárné účinky zeleného čaje, pokud jej popíjíme denně.

Aby však nedošlo k mýlce – jen samotné pití zeleného čaje k udržení Vašeho zdraví stačit nebude. Jedná se pouze o pomocníka, dodržování zásad zdravého životního stylu je i tak nezbytné – myslete proto na aktivní pohyb a racionální stravování, jedině tato kombinace je klíčem k úspěchu.

A jak si vybrat ten správný čaj? Zapomeňte na čaje z pytlíku ze supermarketu, čaj by měl být čerstvý a kvalitní. Proto se zaměřte na čaje sypané a věnujte péči také jejich přípravě. Je vhodné používat vodu bez chloru, čaj si určitě neslaďte a na jeho přípravu si raději pořiďte varnou konvici s teploměrem, většina zelených čajů se totiž zalévá vodou o teplotě kolem 60-80°C. Tak na zdraví!